Tel Aviv aanslag: de internationale media maken er weer een klassiek anti-Israël zootje van

media-lies

Naar aanleiding van de aanslag in Tel Aviv op woensdagavond 8 juni waarbij twee Palestijnse terroristen uit Yatta nabij Hebron in een café restaurant 4 Israëliërs executeerden en een 16 tal anderen verwondden, werd het uitkijken hoe de internationale media weer zouden uitpakken in hun berichtgeving over de feiten.

En het werd weer een echt zootje!

Honest Reporting bond de kat de bel aan, aangevuld en herschreven door Brabosh.com. Hieronder een bloemlezing van de ergste verdraaiingen en leugens:


♦ Direct na de aanslag zond de Amerikaanse zender CNN het volgende twitterbericht de wereld in:

media01

CNN plaatste terroristen tussen haakjes (aka “terrorists”) want Palestijnen als “terroristen” definieren, zelfs als ze koelbloedig een twintigtal Israëliërs afschieten, dat ligt nog altijd moeilijk voor de Amerikaanse links-liberale TV zender. Echter, onmiddellijk regende het protesten en uiteindelijk moest CNN bakzeil halen en trok de twitter weer in met de mededeling dat het wel degelijk om een terreuraanslag ging.  CNN twitterde vervolgens:

media02


♦ Ook de Britse nationale omroep BBC was weer het noorden kwijt. Het duurde lang vooraleer de BBC eruitkwam of het al dan niet Palestijnen waren die de aanslag pleegden en wie er dan wel verantwoordelijk was voor het bloedbad:

media03


SKY News had blijkbaar ook problemen met de terreuraanslag. In het eerste nieuwsbulletin sprak Sky over een aanslag op Israëliërs “nabij het Israëlische hoofdkwartier van het leger”, suggererende dat het wellicht om een oorlogsdaad ging en geen terreuraanslag:

media04

Sky News ging nog even  door op die onzin. Zelfs na de reacties van de Palestijnse leiders van Hamas, Al Fatah enz. was Sky News nog altijd niet overtuigd dat het om een Palestijnse terreuraanslag ging en schreef “Sinds oktober werden 31 Israëliërs en twee Amerikanen gedood tijdens aanslagen ‘waarvan men zegt’ (‘allegedly’) dat zij werden uitgevoerd door Palestijnen’:

media06


♦ De Britse krant The Daily Telegraph berichtte dat, net zoals Sky News overigens, dat de aanslag nabij het Israëlische ministerie van Defensie plaatsvond en weet de reden van de aanslag aan de actuele locatie ervan:

media07

Het klopt dat de aanslag plaatsvond in het Sarona shoppingcentrum in Tel Aviv, een winkelcentrum dat inderdaad niet ver gelegen is van het Israëlische Ministerie van Defensie en en het Kiryah militaire hoofdkwartier. Echter, de terroristen pleegden hun aanslagen louter gericht tegen burgers en heeft verder met niets anders te maken dan het zaaien van terreur onder Israël ’s burgerbevolking.


♦ De Britse krant The Independent, zat er dan geografisch weer helemaal naast. De krant blokletterde dat de aanslag in Tel Aviv plaatsvond in de “Israëlische hoofdstad”, terwijl iedereen weet dat Jeruzalem de eeuwige hoofdstad is van de Joodse natie (herenigd in juni 1967) hoewel dit feit internationaal niet wordt erkend. The Independent blokletterde:

media09

Echter, Honest Reporting protesteerde en haalde haar gelijk !! The Independent herstelde vervolgens de titel van het artikel en de krant blokletterde vervolgens:

media10


♦ Wellicht één van goorste berichtgevingen was deze van RT (het voormalige Russia Today), tegenwoordig een mediakanaal onder de controle van het Kremlin, Moskou. Wie ooit op zoek is naar het ultieme bewijs dat RT bijzonder kwaadaardig staat tegenover de Joden en de Joodse staat, vind het hier:

media08

Zelfs nadat eerder werd gesuggereerd dat een van de Palestijnse terroristen zich voor de aanslag had gekleed als een ultra-orthodoxe Jood (wat niet het geval is gebleken) berichtte RT aanvankelijk dat “2 ultra-orthodoxe Joodse schutters één persoon en acht verwondde in Tel Aviv”. Onder druk van vele protesten werd even later de titel hersteld en luidt het thans:

media11en

Advertenties