Joodse Gaza Flotillaboot Irene afgeleid naar Ashton.. euh… Ashdod?

Pro-Palestijnse VRT journalist Rudi Vranckx: "Een huilende Palestijn vlucht . Hij is een van de 30.000 Palestijnen die op de vlucht zijn voor de Israëlische bommen"
Pro-Palestijnse VRT journalist Rudi Vranckx is het gewend om steeds maar één kant op te kijken en wordt er nog goed voor betaald ook

Ook onze openbare omroep heeft opgemerkt dat deze ochtend de zoveelste provocatieve actie ten einde liep. Voor de gelegenheid waren het Joodse activisten.

Niet dat Hamas opeens Joden sympathiek gaat vinden. Maar zolang het hun uitkomt nijpen ze niet meteen alles dood wat van ver of van dichtbij Joods lijkt van origine.

Ashton.. of was het Ashdod?

Volgens het bericht op VRT – teletekst [http://teletekst.een.be/tt_een.php?p=174&g=1&s=0&r=0&x=1] werden het schip de m/s Irene met negen Joodse onbenullen aan boord afgeleid naar de haven van Ashton. Fout natuurlijk, Ashton bestaat niet, dat moet Ashdod zijn. Om maar te zeggen wat voor kiekens daar op de openbare omroep actief zijn als het gaat om objectieve en vooral professionele berichtgeving. Het verbaast me altijd weer dat ze op de openbare omroep ‘Israël’ foutloos kunnen schrijven.

Ah ja, Ashton heeft wel iets met Israël te maken. Ashton is namelijk de familienaam van barones Catherine Ashton, de minister van BuZa voor de Europese Unie, één van de gekendste en meest vooraanstaande Israëlbashers in de unie: “An israelbash a day keeps the frustration away!” Zo heel ver zat onze VRT-Israëlbasher van dienst er dus ook weer niet naast.

Jawadde zeg…. 😦

Zie ook dit op deze blog:

  • Les aardrijkskunde voor de VRT deel 2 [klik]
  • Vertrouw nooit de media als het over Israël gaat, en zeker nooit de VRT [klik]